BESÖK HOS OSS

AKTUELLT

AVBOKNING/OMBOKNING

Avbokning/ombokning görs via mail senast kl 08.00 samma dag som besöket bokats. Operationer ska avbokas/ombokas senast två arbetsdagar innan bokad operationsdag annars debiteras halva operationskostnaden.
I receptionen välkomnar vi Dig och Ditt djur. Här svarar vi när Du ringer för att boka tid eller få råd rörande Ditt djur. När du kommer till oss anmäler Du Dig här. Är det Ditt första besök behöver vi registrera Dig och Ditt djur i vår dator. Det är därför bra om Du har med Dig djurets registreringsbevis/pass eller liknande. När registreringen är klar får Du vänta på Din tur antingen i vårt väntrum eller i något av våra mottagningsrum. Det är också i receptionen Du avslutar Ditt bokade veterinärbesök. Här hämtar Du ut recept, behandlingsanvisningar, m.m. samt betalar för besöket.

BETALNING

Hos oss betalar Du med bankkort/kreditkort eller med faktura. Om Ditt djur är försäkrat lämnar Du uppgifter om försäkringsbolag och försäkringsnummer i receptionen. Om Du önskar kan vi hjälpa till med direktreglering med Ditt försäkringsbolag under deras öppettider. Detta innebär att du till oss betalar Din grundsjälvrisk samt ev % på kostnaden enligt försäkringsvillkoren. Resten av summan regleras direkt med Ditt försäkringsbolag. Veterinärvård är kostnadskrävande så Du bör säga ifrån om Du har en ekonomisk gräns.

ATT TÄNKA PÅ INFÖR BESÖKET

För att vi ska kunna hjälpa Ditt djur på bästa sätt, ber vi Dig atttänka igenom nedanstående inför Ditt kommande besök: Djurets ålder, ras och kön? Äter ditt djur någon medicin? Vilka besvär har Ditt djur? Hur länge har djuret haft besvär? Hur är Ditt djurs allmäntillstånd (orolig, hängig osv)?
Utdrag ur Dataskyddsförordningen: ”Som kund hos oss samtycker du till behandling av dina personuppgifter (bl.a namn, adress, telefonnummer, org- och personnr) och att vi lagrar personuppgifterna elektroniskt hos oss. Detta enl. GDPR, som träder i kraft 25/5-2018. Vi förhåller oss även till rådande lagstiftning såsom bokförings-och journalföringslag. Ändamålet för behandlingen av dina personuppgifter är att administrera avtal/transaktioner mellan oss. Vill du raderas ut ur vårt system måste du meddela det”. Radering sker 1 gång/år. Läs mer här: https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen/
Lämna Ditt djur i bilen om det har feber, klåda, diarré, kräkningar eller uppvisar tecken på infektion i luftvägarna (snuva och/eller hosta) och säg till i receptionen om detta, så att vi kan visa er direkt in på ett undersökningsrum och på så vis minska smittorisken för andra djur! i SKELLEFTEÅ DJURKLINIKEN i SKELLEFTEÅ DJURKLINIKEN
DJURKLINIKEN i Skellefteå
DJURKLINIKEN      i Skellefteå
BESÖK HOS OSS

AVBOKNING/OMBOKNING

Avbokning/ombokning görs via mail senast kl 08.00 samma dag som besöket bokats. Operationer ska avbokas/ombokas senast två arbetsdagar innan bokad operationsdag, annars debiteras halva operationskostnaden.

RECEPTION

I receptionen välkomnar vi Dig och Ditt djur. Här svarar vi när Du ringer för att boka tid eller få råd rörande Ditt djur. När du kommer till oss anmäler Du Dig här. Är det Ditt första besök behöver vi registrera Dig och Ditt djur i vår dator. Det är därför bra om Du har med Dig djurets registreringsbevis/pass eller liknande. När registreringen är klar får Du vänta på Din tur i vårt väntrum eller i något av våra mottagningsrum. Det är också i receptionen Du avslutar Ditt bokade veterinärbesök. Här hämtar Du ut recept, behand- lingsanvisningar, m.m. samt betalar för besöket.

ATT TÄNKA PÅ INFÖR BESÖKET

För att vi ska kunna hjälpa Ditt djur på bästa sätt, ber vi Dig att tänka igenom nedanstående inför Ditt kommande besök: Djurets ålder, ras och kön? Äter ditt djur någon medicin? Vilka besvär har Ditt djur? Hur länge har djuret haft besvär? Hur är Ditt djurs allmäntillstånd (oroligt, hängigt osv)?

BETALNING

Hos oss betalar Du kontant med bankkort/kreditkort eller med faktura. Om Ditt djur är försäkrat lämnar Du uppgifter om försäkringsbolag och försäkringsnummer i receptionen. Om Du önskar kan vi hjälpa till med direktreglering med Ditt försäkringsbolag under deras öppettider. Detta innebär att du till oss betalar Din grundsjälvrisk samt ev % på kostna- den enligt försäkringsvillkoren. Resten av sum- man regleras direkt med Ditt försäkringsbolag. Veterinärvård är kostnadskrävande så Du bör säga ifrån om Du har en ekonomisk gräns.
Utdrag ur Dataskyddsförordningen: ”Som kund hos oss samtycker du till behandling av dina personuppgifter (bl.a namn, adress, telefonnummer, org- och personnr) och att vi lagrar personuppgifterna elektro- niskt hos oss. Detta enl. GDPR, som träder i kraft 25/5 2018. Vi förhåller oss även till rådande lagstiftning såsom bokförings-och journal-föringslag. Ändamålet för behand- lingen av dina personuppgifter är att administrera avtal och/eller transaktioner mellan oss. Vill du raderas ut ur vårt system måste du meddela det”. Radering sker 1 gång/år. Läs mer här: https://www.datainspektionen.se/lagar-- regler/dataskyddsforordningen/
Lämna Ditt djur i bilen om det har feber, klåda, diarré, kräkningar eller uppvisar tecken på infektion i luftvägarna (snuva och/eller hosta) och säg till i receptionen om detta, så att vi kan visa er direkt in på ett undersökningsrum och på så vis minska smittorisken för andra djur!